Ir al contenido principal

READING CORNER

READING CORNER

 The child may be AUTONOMOUS in the use of books.

  • CHARACTERISTICS:
-Accessible height
-Comfortable
-Quiet and well lighted
-Materials to repair the books
  • TYPE OF BOOKS:
-Interactive books 
-Image books
-Poetry books
-Picture books
-Educational books

Comentarios

Entradas populares de este blog

¡UN TROCITO DE MI!

Como primera entrada del Blog, me parece correcto explicaros qui茅n soy, a que me dedico y lo mas importante y fascinante para todos los lectores, de que hablar茅 en mi Blog. Mi nombre es Lorena Fern谩ndez, tengo 20 a帽os y actualmente estoy terminando de cursar un grado superior de Educaci贸n Infantil. Mi vocaci贸n innata por los ni帽os me a llevado a querer formarme lo m谩ximo posible en la educaci贸n y el desarrollo de los ni帽os, puesto que es la etapa crucial para forjar los valores necesarios para un correcto desarrollo personal futuro. La intenci贸n y motivaci贸n con la que he decidido crear este Blog, es poder compartir con todos vosotros todo lo que realizamos en clase, con el enfoque principal de poder ayudar y animar a las personas que desean dedicarse a lo mismo.  ¡Espero que os guste mucho! As the first entry in the Blog, I think it is appropriate to explain who I am, what I do and, most importantly and fascinating for all readers, what I will talk about in my Blog. My name is Lor...

ASSEMBLY

ASSEMBL Y : Primero comenzaremos hablando de la asamblea y su vital importancia para el comienzo del dia. The assembly is a meeting of the class where the children sitting on the floor. It is the most important moment of the day because is working the oral expression, and children develop many different skills. Con la asamblea conseguimos establecer el tono para el resto del d铆a y brindar la oportunidad de que los ni帽os interactuen con sus compa帽eros y educadores, lo que fomenta el desarrollo de habilidades sociales y el desarrollo del lenguaje. STEPS TO FOLLOW: -Start with song -Feelings -The smock -The leader -Attendance -Calendar -Weather -Boys and girls -How many children are in class and in house  

LANGUAGE DEVELOPMENT

  LANGUAGE DEVELOPMENT: En esta infograf铆a podemos observar la evoluci贸n del desarrollo del lenguaje del ni帽o desde su nacimiento hasta los 3 a帽os. *BIRTH: .Languages learning begings .Baby reacts to loud sounds .First communication is CRYING .Sounds that indicate pain or pleasure *0-3 MONTHS: .Baby turns and watches your face when you speak .Baby recognizes familiar voices .Cooing .Baby uses different cries *4-6 MONTHS: .Moves eyes to the sounds .Babbling and vocal play .Gurgling sounds *BY 6 MONTH: .Response to name .Vocalizations with intonation *7-12 MONTHS: .COMPREHENSION: listen when spoken, recognizes words for common objects .EXPRESSION: has 1-2 words *1-2 YEARS: .COMPREHENSION: understands 50 words, identifies simple body parts .EXPRESSION: uses 3 words *2-3 YEARS: .COMPREHENSION: understands 500-700 words .EXPRESSION: increased grammatical structure of sentences