Ir al contenido principal

¡UN TROCITO DE MI!



Como primera entrada del Blog, me parece correcto explicaros quién soy, a que me dedico y lo mas importante y fascinante para todos los lectores, de que hablaré en mi Blog.

Mi nombre es Lorena Fernández, tengo 20 años y actualmente estoy terminando de cursar un grado superior de Educación Infantil. Mi vocación innata por los niños me a llevado a querer formarme lo máximo posible en la educación y el desarrollo de los niños, puesto que es la etapa crucial para forjar los valores necesarios para un correcto desarrollo personal futuro.

La intención y motivación con la que he decidido crear este Blog, es poder compartir con todos vosotros todo lo que realizamos en clase, con el enfoque principal de poder ayudar y animar a las personas que desean dedicarse a lo mismo. 

¡Espero que os guste mucho!


As the first entry in the Blog, I think it is appropriate to explain who I am, what I do and, most importantly and fascinating for all readers, what I will talk about in my Blog.

My name is Lorena Fernández, I am 20 years old and I am currently finishing a higher degree in Early Childhood Education. My innate vocation for children has led me to want to train myself as much as possible in the education and development of children, since it is the crucial stage in forging the values necessary for proper future personal development.

The intention and motivation with which I have decided to create this Blog is to be able to share with all of you everything we do in class, with the main focus of being able to help and encourage people who want to dedicate themselves to the same thing.

I hope you like it a lot!

Comentarios

Entradas populares de este blog

ASSEMBLY

ASSEMBL Y : Primero comenzaremos hablando de la asamblea y su vital importancia para el comienzo del dia. The assembly is a meeting of the class where the children sitting on the floor. It is the most important moment of the day because is working the oral expression, and children develop many different skills. Con la asamblea conseguimos establecer el tono para el resto del día y brindar la oportunidad de que los niños interactuen con sus compañeros y educadores, lo que fomenta el desarrollo de habilidades sociales y el desarrollo del lenguaje. STEPS TO FOLLOW: -Start with song -Feelings -The smock -The leader -Attendance -Calendar -Weather -Boys and girls -How many children are in class and in house  

LANGUAGE DEVELOPMENT

  LANGUAGE DEVELOPMENT: En esta infografía podemos observar la evolución del desarrollo del lenguaje del niño desde su nacimiento hasta los 3 años. *BIRTH: .Languages learning begings .Baby reacts to loud sounds .First communication is CRYING .Sounds that indicate pain or pleasure *0-3 MONTHS: .Baby turns and watches your face when you speak .Baby recognizes familiar voices .Cooing .Baby uses different cries *4-6 MONTHS: .Moves eyes to the sounds .Babbling and vocal play .Gurgling sounds *BY 6 MONTH: .Response to name .Vocalizations with intonation *7-12 MONTHS: .COMPREHENSION: listen when spoken, recognizes words for common objects .EXPRESSION: has 1-2 words *1-2 YEARS: .COMPREHENSION: understands 50 words, identifies simple body parts .EXPRESSION: uses 3 words *2-3 YEARS: .COMPREHENSION: understands 500-700 words .EXPRESSION: increased grammatical structure of sentences